03 května 2006

Metody pro plnění krátkých plánů

Měl jsem na prodloužený víkend vytvořený plán a přesto nejsem s výsledky svého víkendového konání spokojen. Problém, na který jsem narazil, bylo neplnění plánu. Vyvaroval jsem se předešlých chyb, kdy jsem si dělal v plánu zcela nereálná a v daném čase zatím pro mne nerealizovatelná předsevzetí. Říkal jsem si, že plán musí být dostatečně měkký, aby pro mne byl snadno realizovatelný. Aby mne jeho plnění bavilo. Mírný plán o několika bodech na tři dny se mi podařilo splnit jen z malé části (30%). Důvodem tak nízké realizace teď zpětně přikládám nízké zkušenosti s prací s osobním plánem a přemýšlím nad metodami jak zvýšit účinnost plnění svých plánů osobního rozvoje.
Jednou z klíčových metod pro větší úspěšnost plnění plánu je motivace. Zpětně vidím, že jsem se příliš málo motivoval. Motivaci jsem neměl ve svém plánu vůbec zahrnutu. Své denní cíle mám teď napsané u sebe na papíře v kapse a několikrát denně se na ně dívám. V ten moment můj mozek pracuje tak, aby se denní cíl podařilo realizovat. Tato jediná jednoduchá metoda mi velmi pomohla a již přináší své první výsledky. Již včera se mi podařilo realizovat věc, kterou jsem dlouho plánoval. A dnes ač ještě není poledne, již jsem splnil dva z klíčových dnešních cílů. Přemýšlím nad dalšími metodami motivace, které pomáhají plnit denní plány vedoucí k vytyčenému cíli. Klíčovým bodem je však dle mého názoru společenská motivace. Člověk je tvor společenský, a tak vidět výkony a výsledky někoho, kdo směřuje stejným a nebo podobným směrem je nesmírně motivující. Vytvořit si kolem sebe podmínky kontaktu s lidmi, kteří mají obdobný zájem. Chtějí rozvinout své osobní schopnosti, prohloubit své myšlení a touto cestou získat větší osobní bohatství.
Podmínkou úspěšné metody pro plnění krátkých plánů je, aby byla jednoduchá a bylo možné ji praktikovat prakticky kdykoliv a kdekoliv. Jaké motivační metody pro plnění nejkrátkodobějších plánů (hodiny/dny) používáte?
Diskuze v komentářích nebo na fóru chcivatu.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home