09 ledna 2007

Chudí si myslí a bohatí vědí

Chudí si myslí, že důležitá je myšlenka, ale bohatí vědí, že důležitá je konkrétní realizace.

Patenty mají za úkol chránit konkrétní realizace nikoli myšlenky. Nemůžete dostat patent na pouhou myšlenku. Až teprve když myšlenku ztvárníte do podoby konkrétní realizace nebo množiny realizací, pak je možné takové ztvárnění přihlásit a patentově chránit.
Pokud máte nápady, tak je komunikujte se svým okolím. Také jsem kdysi byl ve stádiu, že jsem si říkal: "To co mne teď napadlo je úžasné, nesmím to nikomu říci, aby mi tu myšlenku neukradnul." Takové myšlení mne ale blokovalo od prodiskutování mých "úžasných" myšlenek. Dozvěděl bych se při něm, že tak úžasné nejsou. Přijít na to sám, bylo mnohem obtížnější a zdlouhavější. Komunikujte své nápady s kýmkoliv, hned, protože čas je hlavní deviza, nikoli myšlenka. Dnes vám mohu vymyslet myšlenek několik desítek za hodinu, ale ztvárnit jedinou konkrétní reálně fungující realizaci je nepoměrně těžší. Ztvárnit několik fungujících realizací za hodinu, to věru nedokážu.
Navíc svět funguje tak, že původce myšlenky dostane a má jen svou myšlenku. Bohatství připadne realizátorovi. Je tedy třeba spojit myšlení s realizací, abych dosáhnul bohatství.

S myšlenkou elektrické žárovky si různí lidé hráli již od roku 1800, ale ještě trvalo 100 let vývoje než se z ní stala dobře použitelná a masově rozšířitelná realizace. Něco realizovat, to je síla. Edison nevymyslel žárovku, jen byl první, komu se podařilo tento nápad realizovat tak, že se dal masově prodávat. Obecné myšlenky je vhodné diskutovat s kýmkoliv, plány přesné konkrétní realizace, která má být nosníkem businessu již nikoliv.
Pokud nejste geniální a nedostáváte geniální myšlenky, tak to vůbec nevadí. Stačí si nějakou myšlenku vybrat a zrealizovat, protože realizace přináší zisk.
Myšlenka na otevření hospody nebo penzionu vám nic nevydělá, teprve konkrétní realizace hospody vydělává. Myšlenka na článek na tento blog mi nic nevydělá, teprve když ji zrealizuji do podoby slov, stává se taková realizace zdrojem příjmů. Teprve tehdy má hodnotu a teprve tehdy ji lze i právně chránit. Konkrétní realizaci slov lze chránit autorským copyrightem. Provozování hospody vám chrání zákony příslušné země, ve které jste si hospodu otevřeli. Konkrétní realizace má svoji finanční hodnotu a lze je chránit. S myšlenkami je to obtížnější.

2 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Nazdárek, docela dost mě tvuj blogspot zaujal... Nad pár věcma jsi mě donutil přemýšlet a za to jsem ti vděčný. Bohužel ještě nejsem schopný vivynout dostatečnou píli, abych se odrazil a něco zkusil dokázat. Mimoto se mi vážně líbí tenhle tvuj "business" :) Vytvořim blogspot o tom, jak se stát bohatým (myšlenkově, finančně, ať už jakkoliv) a to mě samotného učiní bohatým :) Pěkný, ale na červenou sponku to nemá. Super, budu sem chodit častěji a možná si kvůli tobě i založim účet na blogspotu nebo kde je to potřeba. Díky za inspiraci... Krtek.cz

12 ledna, 2007 02:27  
Anonymous Anonymní said...

Pane Vaťák,

máte sice pravdu, ale neměl byste si tak pošlapávat vlastní tvůrčí schopnosti (viz. "úžasné myšlenky"), není zas tak moc lidí, kteří jsou schopni tvořit. Je to dar. Samozřejmě, těch, co i realizují je ještě méně..

m.b.

27 května, 2008 05:18  

Okomentovat

<< Home