07 března 2007

Chci, ale teď se mi nechce

Správná motivace je klíčem k úspěchu. Kolikrát jsem slyšel od kuřáků, kteří se snažili s kouřením přestat, že nemají dostatečně silnou vůli. Podle mne jim chyběla dostatečně silná motivace.
Vzpomínám si na své občasné stavy z doby studií, kdy jsem rozmrzele seděl nad knihami a snažil se studovat. Myšlenkami jsem byl naprosto mimo. Snil jsem neuvěřitelné a těžko použitelné představy, místo abych studoval konkrétní věc. Od předmětu studia jsem myšlenkami stále odbíhal. V podstatě jsem svou myslí jen tak náhodně surfoval ve svém myšlenkovém prostoru. Bylo to ve chvílích, kdy mi chyběla motivace.
Jindy jsem se cítil lenivý a apatický při představě, že mám jít na nákup. Stále jsem takovou činnost odsouval, až mne nepřekonatelný hlad donutil vydat se do města. Muselo to zajít až tak daleko v tomto i ostatních případech? Je možné se nějakým způsobem vhodně motivovat nebo všechny věci musejí dojít až tak daleko, že na mne vyvíjejí velký a nepohodlný nátlak?
Jednání nás všech, lidí, je určováno buď nadějí na něco pozitivního a nebo strachem z něčeho negativního. Který z těchto dvou způsobů motivace si vyberete?
Proč máme každý někdy tak málo energie a motivace, že nejsme schopni udělat to, co bychom udělat chtěli?
Kupodivu obecně nezáleží na oné záležitosti, kterou chceme vyřídit. Záleží jen na nás samotných. Záleží na našem vnitřním stavu. Záleží na našich představách, myšlenkách, na tom do jakého kontextu si záležitost postavíme, záleží na našich emocích. Sami chceme záležitost vyřídit, ale zároveň popíráme sami sebe svými myšlenkami. Vědomě si říkáme, že se nám teď nechce cvičit, přestože chceme podpořit své zdraví, mít dobrou kondici a pěknou postavu. Vědomě víme, že bez cvičení to nepůjde. Cvičení odsouváme ač jsme se předtím rozhodli, že budeme pravidelně cvičit. Popíráme tak sami sebe. Vytváříme si rozporuplný, nejednoznačný a nerozhodný postoj. Tímto ničíme sebe, své sny, svůj reálný život, marníme svůj čas a připravujeme se o štěstí, které bychom mohli ze života mít.
Pokud to chcete změnit, vybudujte si pevnější a rozhodnější postoj. Existuje nespočet způsobů a cvičení jak začít s budováním pevného a rozhodného postoje. Jak si zvýšit sebevědomí a stát se nezkrotně jdoucím za svým cílem.

Žijte uvědoměle a rozhodně.

3 Comments:

Anonymous Anonymní said...

Přesně tak, to co nás žene vpřed je zmíněná motivace. Motivovat se znamená vidět cíl. Jestli vidím cíl, zapomínám na případné problémy, které se vyskytnou nebo je při nejmenším nevidím tak velké - zmírňuji tím jejich intenzitu. Například kamarádka chce zhubnout. Pořád o tom mluví, už dostala spoudstu rad i ode mne a sama říká, že ví jak na to. Ví jak, ale nic se neděje. Nemá motivaci. Ta možná přijde až se nevejde do kalhot nebo nevyjde do 2. patra. Naproti tomu kamarád říkal, že by se rád učil převážně věci, které ho baví. Jednou se učil na zkoušku snad týden v kuse ikdyž se jednalo o předtermín. Týden se učit dávám jen když už mně vytéká voda z bot (ne jen do nich teče). Zeptal jsem se proto, jestli ho to baví. Odpověď byla, že ne. Vydrží sedět u něčeho od nevidím do nevidím aniž by ho to byvilo? Je to možné? Jistě, protože je to tak jak jsem psal výše. Vidí velký cíl a ne "drobnou" práci kolem. Já jsem bohužel spíš typ kamarádky. Ale udělám všechno proto, abych "se stal" tím kamarádem.
S motivací výborně pracují systémy MLM. A proto se i drahé věci daří prodávat. Na MLM totiž nikdo neušetří(jak mnozí tvrdí), jen vydělá na druhých.
Jednou jsem brouzdal po netu a našel jsem parádní článek, kde mimo jiné stálo: "Nejde o to jak, ale proč." - a vo tom to je:)
Cílevědomost a vytrvalost jsou parádní vlastnosti, které zužují obrovskou mezeru mezi chtěl bych a CHCI. Teď už jen tu teorii přenést do praxe...
Zdraví

07 března, 2007 15:09  
Anonymous Anonymní said...

Je to tak. Chybějící motivace je odpadním produktem vývojového stadia člověka. Kyby zůstal na úrovni doby kamenné, konal by jen to, co je potřeba pro udržení života. Takový tvor dělal v podstatě jen nevyhnutelné činnosti a neměl tedy potřebu ani filozofovat o nějaké motivaci. Okud by si něco neulovil, zemřel by. Jen další vývoj člověka poskytl více času na ostatní balast a tento jej postupně, až do dnešního dne, připravuje o stále více času, motivaci, cílevědomost i pud sebezáchovy. Vždyť se někdo postará... V dnešní "zvrácené" době má obrovskou šanci dosáhnou úspěchu člověk, který si jakýmkoliv způsobem šáhl na své dno. Pokud tedy můžu radit, představte si ve své mysli, že jste právě dosáhli svého dna, nebo se jednoduše na toto dno sami dopravte. Rozhodně druhá varianta je velice nepohodlná a dobrovolně se prakticky téměř nedá provést. Je to cesta pro ty, kteří jsou konzumem a pohodlností již docela zakrnělí. U nich je však jiné riziko, že začnou raději z pohodlnosti hledat provaz a nejbližší topol.

08 března, 2007 10:28  
Blogger Vaťák said...

halooo: ..."S motivací výborně pracují systémy MLM. A proto se i drahé věci daří prodávat."...
Velice výstižně řečeno :-). MLM je prodej s přidanou hodnotou. Spolu s produktem se prodává víra a sny.

09 března, 2007 06:08  

Okomentovat

<< Home