Příjmy z webové reklamy
Před časem se zde na blogu chcivatu objevila reklama. Zkusme zhruba odhadnout kolik lidí je třeba zaujmout, aby bylo možné uživit se reklamou na webových stránkách.
Proveďme spíše střízlivý odhad. Konverzní poměr udává kolik procent lidí, kteří navštíví webové stránky klikne na reklamu. Pokud klikne na některou z reklam (jedno kterou) každý dvacátý člověk, pak je konverzní poměr 5%. Pokud na reklamu klikne každý padesátý návštěvník, pak je konverzní poměr pouhá 2%. Pro kontextovou reklamu bývají konverzní poměry vyšší, a proto při rozhodování, který systém použít, jsem se rozhodl pro využití systému kontextové reklamy. Banner dole jsem přidal, abych nasbíral nějaká zobrazení pro výměnu a mohl do budoucna chcivatu propagovat, i když je mi jasné, že bannerová reklama dosahuje velmi nízkých konverzních poměrů.
Kdo z vás kliká na bannery? Já ne :-) Ale co si vzpomínám, tak na kontextovu reklamu občas kliknu, protože díky svému cílení mne osloví.
Pro náš odhad počítejme konverzní poměr 5% a průměrnou cenu prokliku, tj. částku, kterou vyplatí zprostředkovatel inzerce 2 Kč. Příjem z webu je pak 0,05*2=0,1, tj. 10 haléřů za jednoho návštěvníka. Nyní je zapotřebí stanovit si cílovou částku a z toho vypadne cílový počet návštěvníků webu.
Řekněme, že chceme dosáhnout příjmu 10 tisíc měsíčně. Náročnější si představí, že mají takových webů deset ;-) 10 tisíc měsíčně znamená dosáhnout návštěvnosti 100 tisíc návštěv za měsíc. To není zrovna malé číslo.
Určitým klíčem je vytvořit skupinu pravidelných čtenářů. Pokud by se pravidelní čtenáři vraceli v průměru jednou za tři dny, pak by 10 tisíc pravidelných čtenářů vygenerovalo 100 tisíc návštěv za měsíc.
Dalším krokem může být vytvořit rozsáhlejší web. Návštěvníci tak nezhlédnou jen úvodní stránku, ale podle tématu, které je zaujme budou listovat na dalších stránkách. Další stránky znamenají také další reklamní prostor. Množství potřebných unikátních návštěvníků se tak snižuje, což je v prostředí malého českého webu jediná možnost, jak realizovat rentabilní webový podnik.
Proveďme spíše střízlivý odhad. Konverzní poměr udává kolik procent lidí, kteří navštíví webové stránky klikne na reklamu. Pokud klikne na některou z reklam (jedno kterou) každý dvacátý člověk, pak je konverzní poměr 5%. Pokud na reklamu klikne každý padesátý návštěvník, pak je konverzní poměr pouhá 2%. Pro kontextovou reklamu bývají konverzní poměry vyšší, a proto při rozhodování, který systém použít, jsem se rozhodl pro využití systému kontextové reklamy. Banner dole jsem přidal, abych nasbíral nějaká zobrazení pro výměnu a mohl do budoucna chcivatu propagovat, i když je mi jasné, že bannerová reklama dosahuje velmi nízkých konverzních poměrů.
Kdo z vás kliká na bannery? Já ne :-) Ale co si vzpomínám, tak na kontextovu reklamu občas kliknu, protože díky svému cílení mne osloví.
Pro náš odhad počítejme konverzní poměr 5% a průměrnou cenu prokliku, tj. částku, kterou vyplatí zprostředkovatel inzerce 2 Kč. Příjem z webu je pak 0,05*2=0,1, tj. 10 haléřů za jednoho návštěvníka. Nyní je zapotřebí stanovit si cílovou částku a z toho vypadne cílový počet návštěvníků webu.
Řekněme, že chceme dosáhnout příjmu 10 tisíc měsíčně. Náročnější si představí, že mají takových webů deset ;-) 10 tisíc měsíčně znamená dosáhnout návštěvnosti 100 tisíc návštěv za měsíc. To není zrovna malé číslo.
Určitým klíčem je vytvořit skupinu pravidelných čtenářů. Pokud by se pravidelní čtenáři vraceli v průměru jednou za tři dny, pak by 10 tisíc pravidelných čtenářů vygenerovalo 100 tisíc návštěv za měsíc.
Dalším krokem může být vytvořit rozsáhlejší web. Návštěvníci tak nezhlédnou jen úvodní stránku, ale podle tématu, které je zaujme budou listovat na dalších stránkách. Další stránky znamenají také další reklamní prostor. Množství potřebných unikátních návštěvníků se tak snižuje, což je v prostředí malého českého webu jediná možnost, jak realizovat rentabilní webový podnik.
1 Comments:
www.chata69.cz
Okomentovat
<< Home